Tunniste: 2017
7 luku
Asiakirjahallinnon järjestäminen
41 § Kaupungin asiakirjahallinto
Kaupunginhallitus vastaa siitä, että asiakirjahallinnon ohjeistus, käytännöt, vastuut ja valvonta on määritelty kaupunkiorganisaatiossa sekä
1. vastaa hyvän tiedonhallintatavan ja hyvän henkilötietojen käsittelyn toteuttamisesta
2. määrää kaupungin asiakirjahallintoa johtavan viranhaltijan.
42 § Asiakirjahallintoa johtavan viranhaltijan tehtävät
Asiakirjahallintoa johtava viranhaltija johtaa kaupunginhallituksen alaisena asiakirjahallintoa ja vastaa kaupungin pysyvästi säilytettävistä asiakirjatiedoista sekä
1. vastaa kaupunginhallituksen asiakirjahallinnon viranomaistehtävien valmistelusta ja täytäntöönpanosta,
2. ohjaa ja kehittää asiakirjahallintoa osana kaupungin tiedonhallintaa,
3. hyväksyy kaupungin tiedonohjaussuunnitelman,
4. vastaa kaupungin keskusarkistosta
5. vastaa kaupungin asiakirjaohjeistuksen laatimisesta ja valvoo, että tehtävät hoidetaan annetun ohjeistuksen mukaisesti
6. huolehtii asiakirjahallintoon liittyvästä koulutuksesta ja neuvonnasta.
43 § Toimialan ja liikelaitoksen asiakirjahallinto
Lautakunta ja johtokunta vastaavat tehtäväalueensa asiakirjatietojen hoitamisesta kaupungin asiakirjahallintoa johtavan viranhaltijan antamien määräysten ja ohjeiden mukaisesti sekä nimeävät asiakirjahallinnon vastuuhenkilön tehtäväalueellaan.
Copyright © Jyväskylän kaupunki 2016 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta