Jyväskylä-lehti

Nikolainkulmassa palvellaan kasvokkain

Nikolainkulmassa palvellaan kasvokkain

Kyllähän nämä liput netistäkin saisi, mutta mukavampaa hakea täältä, kertoo Pekka Korpipää. Hän ostaa 3-4 kertaa vuodessa Nikolainkulman lipunmyynnistä liput suosikkijääkiekkojoukkueensa Ilveksen peliin.
– Asiointi on helppoa. Silloin tällöin ostamme täältä vaimon kanssa myös lippuja konsertteihin, hän kertoo.

Jyväskylän Seudun Matkailun toimistopäällikkö Maija Nurminen tietää, että vanha kunnon kasvokkain tapahtuva palvelutilanne on nettiaikanakin arvossaan.
– Moni saa meiltä tapahtumalippua ostaessaan esimerkiksi tietoa siitä, missä ovat hyvät istumapaikat. Tämä kuulostaa pikkuasialta, mutta sitä se ei ole silloin kun halutaan asiantuntevaa ja henkilökohtaista palvelua, sanoo Nurminen.

Yhdellä asioinnilla monta asiaa kuntoon

Jyväskylän Seudun Matkailun toimisto pitää sisällään monipuolisia palveluja. Sisään tullaan Asemakadun ja Vapaudenkadun kulmaovesta. Ensimmäisenä silmiin osuu matkailuneuvonnan runsas esitetarjonta. Palvelutiskin takaa saa tietoa matkailukohteista sekä apua Jyväskylä-aiheisiin kysymyksiin.

– Kuntalaisille tarkoitetusta Jyväskylä-neuvonnasta saa tietoa kunnan toimintaan liittyvistä asioista. Neuvonnan palvelusihteerit auttavat löytämään oikean henkilön, jos organisaatioviidakko tuntuu monimutkaiselta. Matkailuneuvonnasta saa tietoa seudun yhdeksän kunnan matkailupalveluista. Jaossa on myös muun muassa ilmaisia karttoja ja seudun matkailuesitteitä eri kielillä, kertoo Maija Nurminen.

Toimiston monipuolinen palvelutarjonta on uudelle asiakkaalle usein iloinen yllätys.
– Jos neuvonnassa asioiva innostuu vaikkapa jostakin konsertista, tarvitsee vain siirtyä toiselle tiskille ja ostaa lipunmyynnistä pääsylippu. Tarvittaessa samalla kertaa voi myös ostaa Jyväskylän Liikenteen näyttö- ja matkakortteja, kuvaa Maija Nurminen.
Lipunmyynnistä asiakas saa liput oman alueen teattereihin, konsertteihin ja muihin tapahtumiin sekä koko Suomen johtaviin teattereihin, konsertteihin ja urheilutapahtumiin Lippupalvelun ja Lippupisteen valtakunnallisten lipunmyyntien kautta. Paikallinen tapahtumanjärjestäjä voi saada ovimyyntiin apua toimiston henkilökunnalta.

Lipunmyynnin yhteydessä toimivalla kaupungin kassalla voi puolestaan maksaa Jyväskylän kaupungin ja Jyväskylän maalaiskunnan laskuja ilman palvelumaksua. Maksuvälineiksi kelpaavat käteinen ja pankkikortti.

--------

Tietoa Jyväskylästä
- Opaskartta katuhakemistoineen 10 e
- Ulkoilukartta, (Jyväskylä, Jyväskylän maalaiskunta, Laukaa ja Muurame) 14 e
- Pyöräily- ja puistokartta 5 e
- Taloja ja tarinoita - Kolme kävelykierrosta Jyväskylän keskustassa -kirjanen 1,70 e
- Arkkitehtuurikartta 2 e
- Jyväskylä DVD-levy, jossa on Uuden aallon kaupunki (5 min), Jyväskylä Sinfonian
”Palomar ihmeellisessä puutarhassa” - kuvakirja (23 min) ja Kehityksen kärjessä (11 min). Tuotanto Jyväskylä Seura. 24,90 e

Lisätietoja:
Jyväskylän seudun matkailu (Asemakatu 6)
www.jyvaskyla.fi/palvelut/nikolainkulma/
puh. 624 900 ja 624 903


Kuva: Jyväskylän Seudun Matkailun toimistosta saa muun muassa esitteitä, pääsylippuja tilaisuuksiin sekä tietoa paikkakunnan matkailukohteista. Pekka Korpipää poikkesi toimistoon ostamaan lippuja Ilveksen peliin toimistopäällikkö Maija Nurmiselta. Ilkka Pietarinen

Arja Liinamaa

Tämä juttu on julkaistu Jyväskylä-tiedotuslehdessä 3.10.2007.