Selvennys: 1/2019
Lautakunta, johtokunta ja jaosto päättävät tehtäväalueellaan tarkemmin maksujen perusteista ja euromääristä. Mikäli maksun hyväksyminen ei kuulu millekään lautakunnalle, johtokunnalle eikä jaostolle tai se koskee useita toimialoja, siitä päättää kaupunginhallitus.
78 § Asiakirjojen antamisesta perittävät maksut
Pöytäkirjanotteesta, kopiosta tai muusta tulosteesta peritään sivukohtainen maksu.
Jos tiedon esille hakeminen vaatii erityistoimenpiteitä, tiedonhausta peritään kiinteä perusmaksu, joka porrastetaan haun vaativuuden mukaan. Kopiosta ja tulosteesta peritään tällöin kiinteän perusmaksun lisäksi sivukohtainen maksu.
Kaupunginhallitus päättää tarkemmin asiakirjojen antamisesta perittävien maksujen perusteista ja euromääristä.
10 LUKU HALLINNON JA TALOUDEN TARKASTUS
79 § Ulkoinen tarkastus
Ulkoinen tarkastus (hallinnon ja talouden tarkastus) on riippumaton toimivasta johdosta ja muusta organisaatiosta. Ulkoisen tarkastuksen muodostavat tarkastuslautakunta, kaupunginreviisori ja tilintarkastaja.
Ulkoisella tarkastuksella on oikeus saada käyttöönsä tarkastustyönsä suorittamisen kannalta tarvittavat tiedot ja asiakirjat.
80 § Tarkastuslautakunnan kokoukset
Tilintarkastajalla on läsnäolo- ja puheoikeus lautakunnan kokouksissa. Tilintarkastajalla ja lautakunnan määräämillä luottamushenkilöillä ja viranhaltijoilla on läsnäolovelvollisuus lautakunnan kokouksessa lautakunnan niin päättäessä. Lautakunta voi kutsua myös kaupunkikonserniin kuuluvan yhteisön toimielimen jäsenen sekä palveluksessa olevan henkilön kuultavaksi lautakunnan kokoukseen.
Kaupunginhallitus ei voi määrätä edustajaansa tarkastuslautakunnan kokouksiin.
Lautakunnan kokouksessa asiat esittelee kaupunginreviisori tai hänen estyneenä ollessa lautakunnan puheenjohtaja.
Kokousmenettelyssä noudatetaan muutoin 12 luvun määräyksiä.
81 § Tarkastuslautakunnan tehtävät ja raportointi
Tarkastuslautakunnan tehtävistä on säädetty kuntalaissa. Laissa säädettyjen tehtävien lisäksi lautakunta:
1. Seuraa tilintarkastajan tarkastussuunnitelman toteutumista ja tehtävien suorittamista sekä tekee tarpeen mukaan esityksiä tilintarkastuksen kehittämiseksi
2. Tekee esityksiä siitä, että tilintarkastusta varten on osoitettu tarpeelliset voimavarat, jotka mahdollistavat tilintarkastuksen suorittamisen hyvän julkishallinnon tilintarkastustavan edellyttämässä laajuudessa
Copyright © Jyväskylän kaupunki 2016 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta