Painovirhe

Nuorten ja nuorten aikuisten verkkojulkaisu.

Destiny 2: Miltä Annual pass -sisältö näyttää nyt?

destiny_2Destiny 2: Forsaken julkaistiin viime syksynä ja pelisarjan fanille lisäosa oli varmasti tervetullut lisäys. Forsakenista eteenpäin Bungie päätti kokeilla erilaista taktiikkaa uuden sisällön julkaisemisessa ja esitteli yleisölle ”annual pass” -idean. Kolme pienempää julkaisua sisältävät kaikki erilaisia teemoja, joiden ympärille rakentuu lisää pelattavaa. Tämä uusi tapa julkaista sisältöä ei ole kuitenkaan ollut kaikille pelaajille se miellyttävin tapa. Erilaisten teemojen takia osa pelaajista ei koe 2-3 kuukautta kerrallaan kestävän sisällön olevan tarpeeksi kiinnostavaa. Esimerkiksi viimeisin ”The Season of the Drifter” pohjautui vahvasti Gambit -pelimuodon ympärille, kun puolestaan uusin ”The Season of the Opulence” sijoittuu Raid-sisällön ympärille. Raidin lisäksi soolopelaajille on annettu mahdollisuus osallistua sisältöön mukaan The Menagerie -nimisessä pelimuodossa. Kesä kuitenkin näyttää kuinka pitkälle uusi sisältö jaksaa innostaa.

destiny_1Bungie on kuitenkin onnistunut tekemään jotain hyvääkin ja on esimerkiksi laittanut paljon salaisia tehtäviä ja erilaisia mysteerejä pelaajille löydettäväksi. Muun muassa Destinyn reddit on käynyt kuumana salaisuuksien ratkaisemisessa. Annual passien mukana pelaajat ovat saaneet myös paljon uutta mielenkiintoista tarinaa ”lore book” -muodossa. Tarina jatkuu hiljalleen eteenpäin ja tarinan tunnelma alkaa tiivistyä, kun Destiny 2 tarinan lopussa nähdyt pyramidialukset ovat olleet jatkuvasti tarinan keskustelun aiheena. On selvää, että kerättävien lore bookien muodossa etenevä tarina ei jaksa kaikkia pelaajia innostaa. Destiny 2 on mennyt askel askeleelta kohti muotoa, jossa peli jaksaa innostaa vain kovimpia faneja – eikä siinä mitää väärää ole.

Tänä keväänä Bungie on kuitenkin saanut hiljattain taas pelaajakanta on käynyt kuumana kuuluisien ”nerfausten” takia eli monien aseiden ja armoreiden on tehokkuutta pelissä on laskettu. Pelaajien tuntien grindaaminen on tuntunut turhalta, kun uusi hyvä ase onkin nerfattu parin kuukauden jälkeen sen ylivoimaisuuden takia. Juttu on kuitenkin hieman kaksipiippuinen. Toisaalta, miksi tehdä aseita niin tehokkaita alunperinkään? Mutta taas miten tehdä uusista aseita tarpeeksi kiinnostavia ja kilpailevia muiden aseiden kanssa? Asiasta voi olla montaa mieltä, mutta pelaajien turhautuminen on kuitenkin aiheellista.

Forsakenin hypen pitkän hypen jälkeen katse alkaa hiljalleen kääntyä kohti syksyä ja Destinyn tulevaisuutta kokonaisuudessaan, sillä Activisionin ja Bungien eroaminen alkaa näkyä tulevissa julkaisuissa. Vielä ei voida sanoa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta paljon huhuja on ollut liikkeellä Destiny 3:ta. Vielä syksyllä uutta peliä on turha odottaa, mutta jännityksellä odottaen, millaiselta Destinyn sisältö näyttää syksystä lähtien.Opulence_1

Avainsanat: , , , , , , , , ,

Kommentoi